HTML

Tekiről

2007.07.12. 18:30 botulinotoxin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Csinál

- egy terhes PhD. hallgatónő titkos tanítása -

 

Reggel jöttem az úton, és egy teknős haladt előttem keresztbe,

átléptem, de megtorpantam, és visszamentem hozzá,

mereven bámult, mintha aludna vagy el lenne révedve,

ujjaim végével megsimogattam a hátát, és megkérdeztem, hogy:

„Hogy kerülsz ide?”

 

Ahogy guggoltam felette, a hasamban megmozdult a magzat,

a teknős mintha észrevette volna, a tekintetét odaszegezte,

felemeltem, és rátettem a köldökömre,

nem tudom, miért tettem ezt, mert valójában nem tettem,

hanem csináltam,

játékosan cselekedtem, nem szilárd szándékkal.

„Érzed?”

 

Forróság töltött el, a szívem nagyot dobbant,

be kellett hunynom a szemem,

és behunyt szemmel a csillagos égre lettem figyelmes,

nem csak szikrázó pontokat láttam,

hanem táncoló és ringó gombákat is,

tekergőző, nyúló, pöndörödő polipkarokat,

könnycsepp alakú, felvillanó virágszirmokat,

és egy halványan fénylő gyermeki arcot.

„Hoppá!”

 

A hatalmas gyermeki fej felocsúdott,

jobbra, majd balra fordult, és kinyitotta a szemét,

rám pillantott, elmosolyodott, és hosszú ideig nézett,

csücsörítette az ajkát, mintha csókot küldene felém,

nevetnem kellett, és megborzongtam.

„Hé, te teknős!”

 

Az éjből kibontakozott a kisded egész teste,

térdét a mellkasa elé húzta, és hadonászott kezecskéivel,

a teknős a pocakomon közben izgett-mozgott,

és az apró karmaival kaparászott, csak férjem csiklandozott így,

gurguláztam, és dúdolni kezdtem.

„Ejnye!”

 

Lassan a mennyei pompa szertefoszlott,

a gyermekem hátat fordított, mintha aludni térne,

inogva távolodott, foltszerűvé vált,

majd egy parányi csillaggá zsugorodott,

gyengéden megfricskáztam a teknős orrát.

„Te csinálod?”

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gombasagok.blog.hu/api/trackback/id/tr15116888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása